آپیگنانسی، ریچارد (1397) پست مدرنیسم (قدم اول)، ترجمه فاطمه جلالی سعادت، تهران: شیرازه کتاب ما.##
ابراهیم، احترام؛ حیدری، محمدحسین؛ گلستانی، سیدهاشم (1400) «واکاوی صلاحیتهای حرفهای معلمی از منظر رویکرد پستمدرن بهمنظور ارائه الگو»، پژوهشهای مدیریت آموزشی، شمارة 49، ص242ـ225.##
جانسون، بورک آر.؛ کریستنس، لاری (1395) پژوهش آموزشی: رویکردهای کمی، کیفی و ترکیبی، ترجمه صبا حسنوندی، علیرضا کیامنش، رضا فتحی، مریم محسنپور، مریم دانایطوسی و نیلوفر اسمعیلی، تهران: علم.##
حسینی، علیرضا (1390) «تفکر انتقادی»، رهنامه پژوهش، شمارة 10، ص45ـ44.##
خدادادی، قاسم؛ رضائی، محمدهاشم (1397) «بررسی جایگاه تفکر انتقادی در دیدگاه یورگن هابرماس و ارائه دلالتهای ضمنی و تربیتی آن برای توسعة نظامهای آموزشی»، پژوهش در نظامهای آموزشی، ویژهنامة دورة 12، ص730ـ711.##
دهباشی، مهدی؛ جعفری، ابراهیم؛ محمودی، محمدتقی (1386) «تعلیم و تربیت پسامدرن از دیدگاه جیرو»، دانش و پژوهش در علوم تربیتی، شمارة 16، ص18ـ1.##
رضائی، مهدی (1393) «نقد و جایگاه نقش معلم در اندیشة تربیتی پست مدرنیسم»، مطالعات تحول در علوم انسانی، شمارة 3، ص74ـ47.##
رورتی، ریچارد؛ لاکلائو، ارنستو؛ گریچلی، سایمون (1385) دیکانستراکشن و پراگماتیسم، ترجمه شیوا رویگریان، شانتال موفه و صالح نجفی، تهران: گام نو.##
شاتو، ژان (1398) مربیان بزرگ، ترجمه غلامحسین شکوهی، تهران: دانشگاه تهران.##
شیرازی، علی (1392) مدیریت آموزشی (تئوری، پژوهش، کاربرد)، تهران: کتاب مهربان.##
طاهری، صفورا (1389) بررسی و نقد مسئله عقلانیت در پستمدرنیسم و نقد دلالتهای آن در تعلیم و تربیت، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی.##
فراقی، قادر؛ فرمهینی فراهانی، محسن (1397) «بررسی مبانی فلسفی معرفتشناختی ارزشیابی در دورة پستمدرن در تعلیموتربیت»، پژوهش در برنامهریزی درسی، شمارة 32، ص130ـ115.##
قبول، احسان (1395) «تفکر انتقادی و اهمیت کاربرد آن در نظام آموزشی زبان و ادبیات فارسی»، مقالات نخستین کنگره بینالمللی تولید علم، جنبش نرمافزاری و آزاداندیشی، دانشگاه آزاد اسلامی، ص447ـ433.##
کهون، لارنست (1399) از مدرنیسم تا پستمدرنیسم، ترجمه عبدالکریم رشیدیان و مرتضی جیریایی، تهران: نی. ##
گوتک، جرالد. ال. (1400) مکاتب فلسفی و آراء تربیتی، ترجمه محمدجعفر پاکسرشت، تهران: سمت. ##
مایر، فردریک (1396) تاریخ اندیشههای تربیتی، ترجمه علیاصغر فیاض، ج 2، تهران: سمت.##
مهدیان، محمدجعفر (1397) مبانی و اصول تعلیم و تربیت، تهران: سالاوان. ##
مهرجو، پروانه (1399) «مطالعه و تحلیل اندیشههای تربیتی میشل فوکو با تأکید بر هدف، روش و محتوا»، مجله رویش روانشناسی، سال 9، شمارة 2، ص126ـ117.##
میریام، شاران بی.؛ تیسدل، الیزابت جی. (1398) پژوهش کیفی، راهنمای طراحی و کاربست، ترجمه علیرضا کیامنش و مریم دانای طوس، تهران: سمت.##
نقیبزاده، عبدالحسین (1398) نگاهی به نگرشهای فلسفی سده بیستم، تهران: طهوری. ##
Kestel, M. and Korkmaz, I. (2019). “The Impact of Modernism and Postmodernism on Teachers”, Turquoise International Journal of Educational Research and Social Studies, No. 1, pp. 28-33.##
Kivunja, C. (2015) “Using De Bono’s Six Thinking Hats Model to Teach Critical Thinking and Problem-Solving Skills Essential for Success in the 21st Century Economy”, Creative Education, vol. 6, No. 03, pp. 380-391. ##
Ku, Kelly Y. L. & Yun Au, Rachel H. (2021) “Exploring University Students’ Perceived Values of Knowledge and Critical Thinking Using Triple-response Mode Assessment”, Anatolian Journal of Education, vol. 6, No. 2, pp. 1-12.##
Kwak, D. J. (2008) “Critical Thinking, Education, and Postmodernity: Possibilities and Limitation for Moral Education”, Educational Philosophy and Theory, vol. 9, No. 2, pp. 127-135.##
Roberts, A.; Nganga, L. & James, J. (2022) Classroom Examples: Problem-Based Learning in Secondary Education, Open Access Library Journal, vol. 9, pp. 1-16.##
Shamboul, H. (2022) “The Importance of Critical Thinking on Teaching Learning Process”, Open Journal of Social Sciences, vol. 10, pp. 29-35. ##