ابنسینا (1382). اشارات و تنبیهات. ترجمه و شرح حسن ملکشاهی. تهران: سروش.##
ارسطو (1369). دربارة نفس. ترجمة علیمراد داودی. تهران: حکمت.##
اقوام کرباسی، اکبر؛ خادمی، عیناله (1393). «تأثیر اعتقادات فلسفی ابنسینا بر غزالی در تجرد نفس». تأملات فلسفی. شمارة 13، ص31ـ9.##
بدوی، عبدالرحمن (1977م). الافلاطونیة المحدثة عند العرب. الکویت: وکالة للمطبوعات.##
بدوی، عبدالرحمن (1980م). التراث الیونانی فی الحضارة الاسلامی. بیروت: دارالقلم.##
بدوی، عبدالرحمن؛ حسینی اسفیدواجانی، سیدمهدی (1389). «منابع یونانی غزالی». اطلاعات حکمت و معرفت. سال 5، شمارة 3، ص48ـ42.##
داوری اردکانی، رضا (1382). فارابی، فیلسوف فرهنگ. تهران: ساقی.##
رحیمیان، سعید؛ اسکندری، زهرا (1392). «صادر اول از دیدگاه پروکلس و صدرالمتألهین». الهیات تطبیقی. شمارة 10، ص50ـ41.##
سراجیپور، نسرین (1393). «مقایسة دو دیدگاه غزالی در مبحث جاودانگی». فلسفه دین. شمارة 19، ص392ـ371.##
سراجیپور، نسرین (1396). «مقایسة برهان تجرد نفس ابنسینا و غزالی». حکمت سینوی. شمارة 58، ص137ـ123.##
غزالی، ابوحامد (1380). کیمیای سعادت. بهکوشش حسین خدیو جم. ج1. تهران: علمی و فرهنگی.##
غزالی، ابوحامد (1988م/الف). الأربعین فی اصول الدین. بیروت: دار الکتب العلمیه.##
غزالی، ابوحامد (1988م/ب). معارج القدس فی مدارج معرفة النفس. بیروت: دار الکتب العلمیه.##
غزالی، ابوحامد (1994م). تهافت الفلاسفه. شرح علی بوملحم. بیروت: دار الهلال.##
غزالی، ابوحامد (1996م/ب). الرسالة اللدنیة. در مجموعه رسائل الإمام الغزالی. بیروت: دار الفکر. ##
غزالی، ابوحامد (1996م/ج). روضة الطالبین. در مجموعه رسائل الإمام الغزالی. بیروت: دار الفکر.##
غزالی، ابوحامد (1996م/د). معراج السالکین. در مجموعه رسائل الإمام الغزالی. بیروت: دار الفکر.##
غزالی، ابوحامد (1998م/ب). إحیاء علومالدین. قاهره: دار الحدیث. ##
غزالی، ابوحامد (1996م/الف). الأجوبة الغزالیة فی المسائل الأخرویة. در مجموعه رسائل الإمام الغزالی. بیروت: دار الفکر.##
فلوطین (1396). اثولوجیا. ترجمه و شرح حسن ملکشاهی. تهران: سروش.##
فلوطین (1398ق). اثولوجیا. با تعلیقات قاضی سعید قمی. بیجا: انجمن فلسفة ایران.##
مجتهدی، کریم (1394). افلاطونیان متأخر از ادریوس تا ویکتور کوزن. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.##
ملاصدرا (1378). رسالة فی الحدوث. تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا. ##
نتون، یان ریچارد (1380). «سرچشمههای فلسفة اسلامی». ترجمة جواد قاسمی. نقد و نظر. شمارة 27 و 28. ص445ـ427.##
Brand, D. J. (1984). The Book of Causes. translated with an introduction by D. J. Brand. Marquette University Press.##
Proclus (1963). The Elements of Theology. a revised text with translation, introduction and commentary by E. R. Dodds. Oxford: The Clarendon.##
Proclus (1971). Proclus: Alcibiades I. A translation and commentary by W. O'Neill. University of Southern California.##
Proclus (1987). Proclus' commentary on Plato's Parmenides. translated by G. R. Morrow & J. M. Dillon, with introduction & notes by J. M. Dillon. New Jersey: Princeton University Press.##
Proclus (2008). Commentary on Plato’s Timaeus. Volume II, Book 2: Proclus on the Causes of the Cosmos and its Creation. translated with an introduction and notes by D. T. Runia and M. Share. New York: Cambridge University Press.##
Proclus (2013). Commentary on Plato’s Timaeus. Volume V, Book 4: Proclus on Time and the Stars. translated with an introduction and notes by D. Baltzly, New York: Cambridge University Press.##
Proclus (2017). Commentary on Plato’s Timaeus. Volume VI, Book 5: Proclus on Gods of Generation and the Creation of Humans. translated with an introduction and notes by H. Tarrant. New York: Cambridge University Press.